آموزش ساخت کتاب الکترونیکی
نوشته شده توسط : ساحل

F فرمتی است که برای کتاب های الکترونیکی استفاده می شود و نسبت به فرمت های دیگر مشابه Doc برتری دارد چون وقتی از کامپیوتری به رایانه سایر انتقال می یابد نظم نوشته های آن به هم نمی ریزد.
به هر حال، در بسیاری از مواقع کسانی که فایلی را می گیرند ترجیح می دهند که فایل را به صورت PDF بگیرند، چون شدنی است در کامپیوتری که می خواهند متعلق به فایل کاربرد کنند نرم افزار سازنده ی فایل هستی نداشته باشد.

 چگونه PDF بخوانیم؟
برای این که بتوانیم یک فایل PDF را بخوانیم باید از نرم اسباب Adobe Acrobat Reader کاربرد کنیم. این نرم انگیزه ها را می توانیم از سایت www.Adobe.com/acrobat به راحتی download کنیم.
برای download کردن یک فایل PDF به جای آن که روی لینک آن کلیک کنیم، بهتر است آغاز کلیک راست نماییم و پس Save target as را گزینش کنیم تا فایل بر روی کامپیوترمان ذخیره شود لغایت به راحتی بتوانیم آن فایل را مفتوح کنیم و اطلاعات باطنی اش را ببینیم.

pdf چیست؟, ساخت فایل pdf

چگونه فایل PDF بسازیم؟
چند گذرگاه برای تشکیل فایل PDF داریم. هر فایلی که بتوانیم چاپ کنیم را می طاقت به PDF تبدیل کرد. پس می توانیم فایل های گوناگون را به PDF تبدیل نماییم لغایت دیگران برای دیدن فایل های ما نیازی نداشته باشند که نرم افزارهای مختلف را نصب کنند. احد از طریق های ساختن PDF به کارگیری نرم افزار  Adobe Acrobat است. توجه کنید که این نرم افزار با Adobe Acrobat Reader تفاوت دارد. Reader تنها می تواند فایل PDF را بخواند ولی Adobe Acrobat که هر از چند گاهی Adobe Acrobat Writer هم نامیده می شود، هم می تواند فایل های PDF را بخواند، هم می تواند ویرایش کند و هم فایل های PDF ایجاد کند.

اگر فایل های PDF را با نرم اسباب Adobe Acrobat مفتوح کنیم می توانیم آن ها را تغییر بدهیم. برای برپایی فایل PDF و تبدیل فایل های سایر به PDF از Adobe Distiller که به به اتفاق Adobe Acrobat نصب می شود هم می توانیم بهره‌گیری کنیم.
البته نرم اسباب Adobe Distiller بدون Adobe Acrobat هم نصب می شود و می توانیم فقط از آن استفاده کنیم در این چهره برای احضار فایل های PDF باید Adobe Acrobat Reader را هم نصب کنیم.

اگر نرم افزار Adobe Distiller را نصب نماییم چاپگری با همین نام بر روی رایانه نصب می شود که هر فایلی را که می خواهیم به PDF تبدیل کنیم باید نخست با نرم انگیزه ها مربوط به خودش باز نماییم و بعد فایل را چاپ کنیم. چاپگر Adobe Distiller را به جای چاپگر قبل فرض خودمان انتخاب نماییم الی گذرگاه ذخیره ی فایل را از ما بپرسد و فایل PDF ذخیره شود. این طریق اگرچه زیاد آسان و ساده است ولی برخی از وقت ها با سخت مواجه می شود و شدنی است فایل PDF مان درست پیشه نکند. مثلا بعضی وقت ها این شیوه نمی تواند با فونتی که ما توی فایلمان کاربرد کردیم شغل کند و پیغام Error می دهد.

آموزش 0 تا 100 ساخت کتاب الکترونیکی


pdf چیست؟, ساخت فایل pdf

راه دیگر به کارگیری نرم اسباب PDF995 است. این نرم اسباب را می توانیم از سایت www.pdf995.com دانلود کنیم. حجم این نرم اسباب بسیار کم است و وقتی روی سیستم مان نصب می شود یک چاپگر با همین نام بر روی ویندوزمان نصب می شود که می توانیم با انتخاب این چاپگر به عنوان چاپگر قبل فرض در اثناء چاپ، فایل PDF بسازیم.

راه مطمئن تر برای ساخت فایل PDF به کارگیری چاپگر Postscript است که دردسر بیشتری دارد. برای نصب چنین چاپگری در Control Panel، Printers را مفتوح می کنیم بر روی Add Printer دو بار کلیک می کنیم و در مرحله ی بعد Local Printer را انتخاب می کنیم در قسمت Select the Printer Port از بین لیست نمایش دیتا شده، واپسین گزینه یعنی File: Print to file را گزینش می کنیم. در مرحله ی بعد یک چاپگر Postscript را به عنوان چاپگر انتخاب می کنیم. اگر می خواهیم این چاپگر پیش فرض باشد Yes و اگر نه No را انتخاب می نماییم و Next را می زنیم الی نصب ما کامل شود.
حالا برای برپایی PDF باید در نرم افزار مورد نظرمان فایل را با استفاده از چاپگر که نصب کردیم چاپ کنیم، اول باید مسیر و اسم فایل دخیره شده را مشخص نماییم الی یک فایل PRN بر روی هارد کامپیوترمان ذخیره شود و  بعد این فایل را با نرم افزار Acrobat Distiller مفتوح می کنیم و سپس با استفاده از Drag کردن، فایل PRN را بر روی نرم افزار پیمان دهیم.
Distiller، یک فایل PDF در کنار فایل PRN ما می سازد که می توانیم آن را مفتوح نماییم و ببینیم. سایت هایی هم مشابه www.pdfconverter.com هستی دارند که به چهره online برخی از فایل هایمان همانند Word و html را به PDF تبدیل می کنند. البته این سایت ها معمولا با فایل های پارسی سازگار نیستند. در آخر بعضی از نرم اسباب ها امکانات خاصی را برای تشکیل فایل های PDF دارند که در تقدیر Save As و یا Export آن ها می توانیم فایل PDF بسازیم.





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: